2014. május 18., vasárnap

Bakony maraton

Szombaton a Bakonyban álltam rajthoz, az első maraton kupafutamon. Sajnos a verseny hetén nem nagyon tudtam edzeni, csütörtökön 40 percet, pénteken pedig 1:10-et tudtam átmozgatni. Hát ez nem valami sok. Gondoltam, hogy nem leszek valami hatalmas formában, de legalább az előző hétvége két versenyét biztosan kipihentem. Szombaton Kovács Andrissal utaztunk le. Szerencsére időben és jó hangulatban leértünk Bakonybélbe. Először is gyorsan be kellett nevezzek, mivel sajnos az előnevezés elkerülte a figyelmünket.

Rajt előtt nem melegítettem olyan sokat, egy kis melegítő krémet kentem magamra, és 20 percet gurulgattam. Elég rendesen fel kellett öltözni, mert hideg idő várt minket, és tudtam hogy ez fönt a hegyen csak hűvösebb lesz.

Az első emelkedőn elég hamar el is kezdtünk elég rendes tempót menni, én a a felénél le is akadtam a legelejéről, tudtam hogy itt inkább megéri tartalékolni, és lefelé úgyis sokat tudok majd visszahozni a többieken, ha csak nem szorulok be valaki mögé. Naszódi Zsolt már az első emelkedőn elég rendesen ellépett.
Az első lejtő előtt már sikerült is megfognom pár ember, majd lefelé folyamatosan tudtam előzgetni, és abszolút 2. helyen tudtam kijönni az erdőből. Utána a sík részeken hárman verődtünk össze, Tóth Marcell, Vock Balázs és én. A gázlókon így hárman mentünk át. Majd Tóth Rajmund ért fel ránk. Majd egy technikásabb lefelén Balázs és én léptünk el a többiektől. A frissítőnél meg kellett álljunk, hogy olajozzunk egyet, a gázlók miatt. A 2. kőris-hegyi mászást 6-an kezdtük meg, Vas Peti, Reznyik Sanyi, Rajmund, Balázs, Marcell, és én. Rajmund és Balázs elég hamar ellépett tőlünk, én nem akartam velük menni, bár lehet, hogy nem is tudtam volna, de inkább tartalékoltam, mert számítottam a Kőris-hegy után egy hosszabb tolásra. Így Petivel, és Sanyival abszolváltam a mászást, de Peti ellépett tőlünk. A mászás végénél Kakas Lacit is meg tudtam fogni.


A lelefén elég gyorsan tudtam menni, mivel végig tekertem minden részt, azért, hogy ne hűljek ki (itt 6-8 fok volt). A lefelé utáni aszfalton folyó ügyeimet intéztem, ezért fel is értek rám Laciék. A síkon be tudtam állni Sanyi mögé, szóval nyugodtam tudtam kajálni egyet, és a második RQmax tablettámat is bevettem (ezek nagyon sokat segítettek). Szóval rendesen felkészültem a hosszú tolásra, de odaérve rá kellett döbbenjek, hogy ezt a részt kivették. Szóval hiába tartalékoltam. Innen a célig már csak egy hosszú elnyúlós dózer út volt. Egy ideig még maradtam Laciékkal, de a cél előtt 15 kilométerrel elléptem tőlük, és innentől végig egyedül mentem. Sajnos a 60. kilométernél enyhe görcsök kerülgettek, szóval inkább visszavettem a tempómból, és biztonságosan bepörgettem a célba.
Így a kategória 1. hely és az összetett 4. hely jutott nekem.

Köszönöm a versenyzési lehetőséget a Mesterbikenak! A bringa megint nagyon király volt. Gumi téren megint az X-Kingre esett a választásom, ami úgy tűnik jó döntés volt, bár most a sok dózerre való tekintettel jóval magasabb nyomáson versenyeztem velük. A verseny közben 2 sima, 2 koffeines, és 2 XX-Force gél, és 2 szelet (1 a rajt előtt) csúszott le. A Sunrace sor, és lánc megint kiválóan tette a dolgát, szerencsére most nem ragadt be úgy a váltás, mint a múlt héten.

Még nem érzem magamat nagyon jó formában, de úgy érzem, hogy kezdek belelendülni a dolgokba, szóval minden adott ahhoz, hogy egy jó versenyt fussak jövőhéten, már nagyon várom.
Gratulálok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése