2014. május 14., szerda

Dupla hétvége

Buda maraton után nem jelentkeztem (nem láttam értelmét), mivel fél kör után kiálltam. Nagyon nem forogtak a lábaim, meg fejben sem tudtam a versenypályán lenni.
Ez volt, van ilyen...



Ezután a Vértesbe vetettem be magam. Zsomborral (Palumby) utaztunk le a szombati XCO versenyre, majd lent is aludtunk, aztán vasárnap a maratonon álltunk rajthoz.

Az XCO versenyen egy dobogós eredményt reméltem magamtól, de igazából csak mint egy edzést fogtam fel, de természetesen szerettem volna magamból a maximumot kihozni. Sajnos egész héten viszonylag fáradtnak éreztem magamat. Szóval éreztem, hogy nem életem versenyét fogom tudni produkálni. Nos ez az állapot egy 6. helyre volt elég. Nem vagyok csalódott, mert tudom, hogy számomra nem ez a versenyszám az első számú. De örülök, hogy Dina Danival egy jót tudtam meccselni a 3.-4. körben. Na de inkább megyek sorban. A rajtköröm szokás szerint kritikán aluli volt, az első emelkedőn le is akadtam a srácokról, nekem az 1. kör mindig mélypont. Majd a 2. körben szépen kezdtem feljönni Danira. A 3. kör elejére föl is tudtam érni rá. Bevallom, hogy nem akartam vele nagy versengésbe kezdeni, inkább megpróbáltam neki segíteni, ezért rögtön előre is álltam, és mondtam neki, hogy nyomjuk ahogy tudjuk, hátha levadászunk valakit. Sajnos ez nem jött össze, de elég jó tempókat tudtunk menni így együtt. Aztán az utolsó körben Dani rántott egy nagyot az emelkedőn, én ezt nem tudtam átvenni, nagyon erős volt. Így beértem a 6. helyen. A srácok nagyon erősek voltak, gratulálok nekik!

Ezek után Zsomborral a pihenésnek adtuk át magunkat. Kipróbáltuk az összes medencét, bár elég hidegek voltak, szóval inkább maradtunk a jacuzzinál.

Vasárnap volt az én igazi versenyszámom. A maraton. Már vártam ezt a versenyt, mivel ez volt idén az első rendes maraton. 57km, 1300 méter szinttel. Ez még önmagában nem is lett volna nagyon durva, viszont reggelre elég rendes eső esett, szóval adott volt a sártenger. Szerencsére verseny közben nem esett, de nagyon jól jöttek az X-King gumik, nélkülük járhatatlan lett volna a pálya. A guminyomást is alacsonyabbra vettem a sár miatt, elől 1.6, hátul 1.7 bárral mentem.
Rajt előtt görgőn melegítettem, nagyon nyugodt tudtam maradni, a pulzusom sem volt magas, ami sajnos elő szokott fordulni.



A rajt után teljesen együtt maradt a bagázs, majd az első kis huplin Buzsó rántott egy kicsit, így ő már rögtön ellépett. Beérve az első füves részre rögtön sártenger várt minket. Keréknyomok, tele vízzel. Rögtön az elején el is lépett 5 fő a mezőnyből, Buzsó, Cleppe, Szalay Peti, Táncos Sanyi, és Zóka Zoli csapattársam. Őket követtük egy nagyobb bolyban, majd ebből a csapatból az első emelkedő végére hárman maradtunk: Papp Dénes, Hernáth Márton, és én. Az aszfalton is együtt maradtunk, itt elég laza tempót hajtottunk, föl is értek ránk páran, de a következő emelkedőre megint hárman maradtunk. Az első kört gyakorlatilag végig így tettük meg. Néha volt, hogy valamelyikünk kicsit előrébb, hátrébb került, de mindig összerázódtunk. Nagyon örültem az első körömnek, mivel nagyon könnyedén tudtam bringázni. Beérve a Villaparkba felvettem a frissítőmet, amit itt is szeretnék megköszönni a Vas családnak.



A második körben kezdődtek a bajaim. Az elején Dénes ellépett tőlünk, így ketten maradtunk, kerülgettük egymást. Aztán sikeresen el is tudtam lépni Marcitól, és ki is tudtam alakítani egy 30-40 másodperces előnyt. Ezután sajnos egy rosszul elhelyezett szalag miatt elvesztettem körülbelül 2 percet, szóval megint együtt mentünk tovább. Ezek után jöttek a dagonyás részek. 1-2 tolós is volt, amikor eltömődött a kerék a sártól. Szerencsére egy ilyen részen el is tudtam menni Marci mellett.
Sajnos ezután folyamatosan lassultam, mivel a sár több energiát kivett belőlem, mint ahogyan én azt gondoltam. Eléheztem. Szóval Marci el is ment mellettem, meg még Nagy Szabi is. Egyszerűen elrontottam a kajálást. De végül bekóvályogtam a 9. helyen, ami a korosztályomban győzelmet jelentett. Úgy érzem, hogyha nem éhezem el, akkor sokkal jobb versenyt tudtam volt futni, de remélem, hogy ezt majd a Bakony maratonon be tudom bizonyítani



Köszönöm a Mesterbikenak, hogy versenyezhettem, a Giant nagyon jól szuperált. A Continental X-King gumik nagyon jól bírták a sarat, király volt. Sajnos az A2Z kerékszettem még nem állt össze, de úgy néz ki, hogy Szilváson már azzal tudok menni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése